Salam Ramadhan

Salam ramadhan. Semoga mendapat keberkatan dibulan mulia ini.

Kepada anak-anak sepanjang bulan Ramadhan ini… syaitan, hantu, iblis semua akan dipenjarakan.  Jadi masa inilah kita bebas berbuat amal ibadat dengan ikhlas tanpa gangguan. Harap-harap tahun ni kita tingkatkan lagi amal ibadat dan buatlah amal kebaikan dengan banyak sebab bulan puasa inilah kita mendapat lebih keberkatan daripadaNya.

Jadi kalau anak-anak semua ingin mengetahui waktu berbuka puasa di kawasan dan negeri kamu…  Jenguk-jenguklah kat sini Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Negeri-Negeri Seluruh Malaysia Tahun 1431H/2010M.

Dikesempatan ni mak cik nak ucapkan selamat menunaikan ibadah puasa, jangan makan banyak-banyak tau masa berbuka nanti, jangan membazir itukan amalan yang tak baik. Oh yaaa… mungkin ada ke yang tak ingat doa untuk niat puasa nanti? kalau terlupa ini mak cik sediakan lafaz niat puasa Ramadhan dan doa untuk berbuka puasa. Semoga ianya dapat membantu kawan-kawan ye.

Doa Niat Puasa Ramadhan

Nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa

Sahaja aku berpuasa esok hari untuk menunaikan fardhu puasa pada bulan Ramadhan bagi tahun ini kerana Allah Taala

Doa Berbuka Puasa

Allahumma laka sumtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin.

Ya Allah keranaMu aku berpuasa, dengan Mu aku beriman, kepadaMu aku berserah dan dengan rezekiMu aku berbuka (puasa), dengan rahmat MU, Ya Allah Tuhan Maha Pengasih



Sealamt menunaikan ibadah puasa…

One thought on “Salam Ramadhan